Followers

Klik Jika Anda Suka Blog Ini

Iklan / Advertisement

Iklan / Advertisement

Search

Monday, April 30, 2012

Mak Lawa, Anak Cun - Neelofa

“SEMUA ini anugerah Allah. Cuma setiap kali bersalin, saya mementingkan soal berpantang,” kata Bedah Saad, 59, ibu kepada pelakon jelita, Rozita Che Wan, 40, dan Ayu Raudhah, 27, mengenai rahsianya memperoleh anak mempunyai rupa paras cantik.

Selain Rozita dan Ayu Raudhah, tiga lagi anak perempuan Bedah iaitu Robithoh, 35, yang juga isteri pelawak Lan Pet Pet, Rahaiza, 31, dan Rahimah, 41, turut memiliki rupa paras menawan.

Keluarga ini turut memiliki dua saudara lelaki iaitu Rashidi, 33, dan Mohd Rafiudin, 24.

Bedah berkata, dia turut menggalakkan semua anak perempuannya melakukan amalan lepas bersalin dalam usaha mengekalkan bentuk badan, selain lebih sihat.

“Sepanjang tempoh berpantang, saya memang berdisiplin, terutama membabitkan makanan. Semua ini diajar ibu saya dan saya kemudian menurunkannya kepada anak.

“Setiap kali bersalin pula, saya berpantang dengan bersungguh-sungguh untuk mengembalikan bentuk tubuh langsing. Saya tak makan apa-apa jamu tapi jaga pemakanan harian dan banyak minum air suam, selain bangun awal setiap hari,” katanya.


sumber
sumber foto

No comments:

Post a Comment