Followers

Klik Jika Anda Suka Blog Ini

Iklan / Advertisement

Iklan / Advertisement

Search

Wednesday, April 11, 2012

K-Pop dengan View Tertinggi di You Tube



Dua tahun yang lalu, peluang untuk melihat video K-Pop di muka hadapan Youtube begitu tipis sehingga ia telah dianggap 'bertuah' hanya untuk melihat satu video k pop setiap tiga bulan di muka hadapan halaman YouTube. Tapi kini ia sangat mengjutkan bagaimana amat popular K-Pop telah menjadi. Video muzik K-Pop muncul di home page mingguan sekarang, disebabkan puluhan juta view yang terkumpul oleh beberapa di antara mereka.

Anda tahu anda telah mencapai sesuatu yang besar ketika anda menjadi yang pertama kumpulan K-Pop mengumpul lebih 40 juta pandangan di internet pada satu video sahaja. Pada hari itu telah datang untuk satu kumpulan K-pop lelaki yang paling terkenal industri K-Pop iaitu Super Junior!

Pada Mac 25, lagu Super Junior, "Mr Simple "melepasi paras 40 juta pandangan, menjadi kumpulan K-Pop lelaki yang pertama untuk mencapai tahap status pandangan yang tinggi pada video tunggal (berbanding penyebaran jumlah gabungan lebih pelbagai versi yang dimuat naik). Mereka juga telah berjaya mencapai semua ini dalam masa kurang daripada lapan bulan dengan video yang telah dikeluarkan pada bulan Ogos 2011.

Dalam perkembangan lain, "Gee", lagu kumpulan Girls Generation kini berdiri sebagai video yang paling banyak dilihat K-Pop dengan jumlah view yang mengagumkan, 69.5 juta! Kalaulah tidak kerana perpecahan mereka kepada dua kumpulan, sebelum ini disenaraikan sebagai kumpulan yang tertinggi dilihat, tetapi jumlah view mereka telah hilang kerana video telah dipadam dan dimuatnaik semula.



sumber

No comments:

Post a Comment