Followers

Klik Jika Anda Suka Blog Ini

Iklan / Advertisement

Iklan / Advertisement

Search

Wednesday, May 23, 2012

"AdWords" Termahal

Apabila kita menaip perkataan ke dalam google, kita secara amnya tidak berfikir tentang berapa banyak syarikat membayar untuk memastikan perkataan itu menghasilkan iklan mereka di bahagian atas keputusan carian. Terima kasih kepada kajian yang dijalankan oleh Wordstream, sebuah syarikat perisian yang membantu pengguna membuat kempen pemasaran enjin carian, kini kita tahu yang kata kunci mendapatkan kos tertinggi per klik (CPC) dalam Google AdWords. Selama lebih sedekad penyelesaian Google AdWords telah membolehkan syarikat untuk membuat promosi iklan pada hasil carian google dan laman web yang menyertai dan tawaran kata kunci yang membawa pengguna kepada kempen mereka. Pengiklanan mendatangkan 97% daripada jumlah pendapatan Google, atau 33.3 bilion dolar setahun, menjual kata-kata kunci ini adalah merupakan sebahagian daripada model perniagaan Google.


Wordstream, sebuah syarikat perisian berbayar per klik, baru-baru ini mengkaji 10,000 kata kunci carian tertinggi ke dalam kategori oleh wajaran bilangan kata kunci dalam setiap kategori dan jumlah carian bulanan anggaran dan kos purata per klik untuk setiap kata kunci. Keputusannya tidaklah sangat menarik di mana kebanyakannya melibatkan skandal selebriti, peristiwa semasa, dan cuaca. Tetapi mereka masih mendedahkan beberapa trend menarik.


Insurance - US$ 54.31 per klik

Rupa-rupanya perkataan 'insurans' berada di kedudukan pertama jumlah CPC. Ia merupakan jumlah yang menakjubkan apabila dikaitkan dengan berjuta-juta orang yang melihat iklan ini setiap hari. Kata-kata berkaitan dalam kategori ini termasuk 'auto price quotes'


Loans - US$ 44.28 per klik

Berada di tangga kedua ialah perkataan ‘loans', kategori yang termasuk perkataan 'consolidate', 'graduate', dan 'student'. Trend ini mendedahkan jenis syarikat yang mampu menghabiskan kos yang tinggi untuk pengiklanan kerana mereka tidak mampu untuk memperolehi hasil yang konsisten daripada pelanggan mereka sepanjang hidup mereka.


Mortgage - US$ 47.12 per klik

Perkataan ketiga tertinggi ialah ‘Mortgage’. Kata kunci yang termasuk dalam kategori ini ialah ‘refinanced’,’second’ dan ‘mortgages’.


Attorney - US$ 47.07 per klik

Meneruskan trend pinjaman sama ada atau membelanjakan jumlah wang yang banyak untuk aktiviti kehidupan normal, 'attorney' berada di tangga keempat, dengan kata kunci seperti 'personal injury attorney'.


Credit - US$ 36.06 per klik

Ia tidak mengejutkan apabila perkataan 'credit' berjaya memasuki senarai ini, dan semua tahu syarikat kad kredit sentiasa mencari pemegang kad yang baru. ‘home equity line of credit' adalah satu contoh kata kunci yang akan menjana iklan dari kategori ini.


sumber

No comments:

Post a Comment